Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om sitenavigatie te verbeteren, sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.
terug naar overzicht

Met LED kan het

Met LED kan het

Verduurzaming staat hoog op de politieke en maatschappelijke agenda. Een belangrijk onderdeel in verduurzaming en kostenreductie wordt echter nog te vaak overgeslagen.
Een initiatief van

De Nederlandse Licht Associatie (NLA) levert een bijdrage aan de energietransitie door de boodschap Met LED kan het breed te verkondigen. Op die manier heeft én neemt het branche-brede initiatief de verantwoordelijkheid om impact te maken. Energie besparen met behulp van LED-verlichting is een relatief eenvoudige oplossing die een aanzienlijke bijdrage levert aan de klimaatambities van (politiek) Nederland.

Verduurzaming staat hoog op de politieke en maatschappelijke agenda. Als het gaat om energiebesparing kan LED-verlichting een grote rol spelen in het verduurzamen van de gebouwde omgeving. Om de kwaliteiten van LED beter te positioneren is de campagne Met LED kan het gestart.

Speerpunten binnen de campagne zijn:

  • Het besparingspotentieel van LED in de gebouwde omgeving zichtbaar maken
  • Focus houden op de kwaliteit van LED verlichting
  • Comfortverhoging voor de eindgebruiker aantonen

Feiten & Cijfers

De campagne zet in op bewustwording en gedragsverandering bij diverse doelgroepen. Om dat te realiseren worden veel praktijkvoorbeelden, onderbouwd met feiten en cijfers, in diverse sectoren gedeeld. De factsheets besparing in zorg, onderwijs, kantoren en industrie & logistiek bieden handige voorbeeldberekeningen. Naast de kostenreductie en energiebesparing levert LED-verlichting verbeterde werkomstandigheden, hogere lichtkwaliteit, enz. Daarnaast is een uitgebreide kennisbank opgetuigd om direct inzicht te geven in veel gestelde vragen. De campagne is actief via een eigen website en LinkedIn pagina.

Initiatiefnemers

NLA is de belangenbehartiger van en voor ondernemers in de lichtindustrie. Zij bundelen de belangen en inzichten van de lichtindustrie en zijn daarmee gesprekspartner voor de politiek en beleidsmakers. Binnen de NLA zijn de volgende leden actief betrokken bij de campagne:

ETAP, ESZET, FAGERHULT, FEDET, LEDVANCE, LUMINAID, MEGAMAN, NLA, NORTON, OPPLE, SIGNIFY, SYLVANIA en TRILUX. Ondersteund door LIGHTREC.

Deelnemende leden van dit initiatief

Dit zijn de deelnemende Fedet leden van dit initiatief.

ook lid worden?
No items found.

Word ook lid van

Inmiddels vertegenwoordigt Fedet ruim 160 bedrijven in de elektrotechnische sector.
word lid!
Dankzij de betrokkenheid en inbreng van onze leden kunnen wij de beleidsmakers inzicht bieden in de praktijk, krachtig en eenduidig kennis delen en bruikbare, feitelijke informatie en boodschappen overbrengen aan beleidsmakers, onderwijs en overige stakeholders.

De leden binnen de secties en werkgroepen van Fedet bepalen in hoge mate het beleid van Fedet.
BEKIJK ALLE LEDEN

Nieuwsbrief